London!!

I torsdags kom vi hem från en fyradagars "semester" i London. Sambon var där och jobbade, så då följde jag och Elliot med! Varför sitta hemma sjäva, när vi kunde hänga med dit med betalt hotellrum å allt. :)

Jag var lite orolig för hur det skulle gå, speciellt på flyget. Men Elliot var en ängel och sov nästan hela flygresorna. På hemvägen flög han och jag själva, då fick jag väcka honom efter att vi landat! :) Vi begav oss till flygplatsen tidigt för att slippa sterssa, så han somnade på tunnelbanan till Heathrow och sov igenom både incheckning och säkerhetskontrollen, vilket var väldigt skönt! :)

Det gick ganska bra när vi var på plats i London också. Vi fick roa oss själva på dagtid, så då gick vi ganska mycket på stan, åkte en del tunnelbana och buss också. Brukade gå från hotelet vid niotiden och åka iväg nånstans. Elliot somnade sedan i vagnen vid 10-11, så då passade jag på å gå i lite affärer! :). Sen när han vaknade brukade vi åka tillbaka till hotellet och slappa lite, för att bege oss ut igen på em.

Han sov bra i yoyo´n (hade ju provsovit några gånger hemma innan vi åkte), som var kanon att ha med sig på resa. lätt och liten och smidig. Det enda jag saknade var en ordentlig varukorg! :)

Elliot sov väl ok på hotellet på natten också, han fick en egen resesäng. Men det blev lite sena kvällar och väldigt annorlunda sovtoder när vi var borta. Men det gick, vilket känns skönt. :)

Sista dagen gjorde vi bara "Elliot-vänliga" saker på dagen. Vi tog oss till Diana memorialpark som låg i Hyde Park. Det var en jättefin lekplats där Elliot lekte barfota i sanden. Tyvärr hann vi inte vara där så länge, de öppnade 10 och vid 11 var Elliot jättetrött. Då gick jag till Oxford street och han sov i vagnen. På em åkte vi till Science Museum, där dom har som en lek/prova på plats för barn. Det fanns vatten att leka med, klossar och massa roligt. :) Elliot var förstås mest förtjust i vattenleken! :)

Shopping i London!

Blev ju förstås lite shoppat i London, mest från Primark! :) Blev en hel del kläder till alla i familjen. Tur att vi hade en extra tom resväska med oss dit, den proppades full till hemresan. :)
Här är iallafall Elliots nya kläder, allt på bilderna plus en t-shirt och ett par byxor som ligger i tvätten kostade knappt 500:-. Känns väl helt ok tycker jag. :)

Lite skor.. :)

Lite shorts till sommaren och ett par långbyxor.

Massor med t-shirts, för 1,5 pund styck! :)

Två kortärmade pyjamaser och strumpor.

Klädbytardag

Förra helgen var jag och en kompis på klädbytardagen i Upplands väsby. Vi åkte dit på söndagen, då det var halva priset på allt under 100:-. Hittade en hel del kläder till Elliot! Alltihop fick jag för 312:-! :)

16 månader!

Tiden går så snabbt!!
Imorgon blir E 16 månader. Det är typ 4 månader kvar tills han ska börja på förskolan.. Ojojoj!!

Han fortsättter att växa och utvecklas som bara den! Det som är tydligast är hur mycket han förstår. Vi kan be honom hämta saker, göra saker och han förstår! :)
Han har också börjat härma och säga flera ord.
Kaka
Mamma
Tröja
Blöja
Titta
och idag tyckte vi ha sa fåglar och han sa morfar! Duktig han är! :)

Hans dagsrutiner har varit stabila ganska länge nu. Det känns skönt. En sovstund om dagen, som är mellan 2-3 timmar. Somnar lite senare på kvällarna typ 19.30.

Han har också börjat att riktigt mysa, han kan komma å klappa en i ansiktet och pussas. Såå mysigt! Och det är inga slabbiga öppnamunpussar längre, utan riktiga pussar! :)